Danas prodavnice ne mogu biti konkurentne ukoliko ne pružaju odlično rešenje za elektronsku trgovinu, a čak 56% kupovine je pod direktnim uticajem elektronske trgovine. Prostim rečima, ukoliko ne pružiti korisnicima mogućnost kupovine online možete izgubiti više od polovine svog potencijalnog prihoda.
Za uspešno vođenje e-trgovine jedan od ključnih faktora su i marketinške kampanje.
Uz brzi rast e-trgovine dolazi i do brzih promena, više nije dovoljno postavljati slike proizvoda na Vaš sajt i nadati se da će ih Vaši potencijalni klijenti pronaći. Savremeni trendovi prate nove akcije koje utiču na rast Vašeg elektronskog poslovanja.
Da bi smo Vam pomogli da iskoristite brojne prednosti elektronske trgovine u budućnosti, odabrali smo top 10 trendova za koje smatramo da će promeniti način na koji ljudi kupuju i prodaju online.
Top trendovi e-trgovine
- Kupovina u okviru drugih aplikacija
- Proširena stvarnost i virtuelna realnost
- Automatizacija Chatbots programa za poručivanje online
- Glasovna pretraga
- Mobile First pristup
- ROPO (pretraga online, kupovina offline)
- Ml I AI (mašinsko učenje i veštačka inteligencija)
- Pretraga slika
- Video snimci visokog kvaliteta
- Isporuka istog ili narednog dana
Kupovina u okviru drugih aplikacija
U eksperimentu sprovedenom 2021. godine, publika na facebooku favorizovala je izvorni video sadržaj 160 puta više u odnosu na video sadržaje koji to nisu. Ista preferenca za izvorni sadržaj važi i za e-trgovinu. Naime postoje vizuelne platforme koje koristi milioni ljudi poput Instagrama i Pinteresta, a mnogi korisnici će se sadržati na postojećoj platformi umesto želje da posete Vaš sajt. Racionano pitanje je zašto onda ne ponuditi opciju kupovine Vaših proizvoda unutar tih aplikacija.
Odličan primer uobičajene kupovine je funkcija za kupovinu kompanije Pinterest. Kada vidite sliku opreme koju želite jednostavno klikom možete pronaći detalje o odeći u aplikaciji Pinteresta, pri kupovini potrebno izaći iz aplikacije (naravno možete pinovati šta želite i vratiti se kasnije).
Proširena stvarnost i virtuelna realnost
Znate li šta je bolje od trenutka kada vidite proizvod u trgovini pre kupovine...mogućnost da ga vidite u Vašem domu!
Tokom 2018 godine a i u budućnosti očekuje je ogroman napredak na polju proširene stvarnosti i virtuelne realnosti, pa se sa pravom očekuje da to postane standard za sve kompanije koje nude AR I VR opcije.
Istraživanjem Houzza-a (poznate kompanije za dizajn i uređenje enterijera) došlo se do zaključka da je "proširena stvarnost" dovela do 11000 puta veće želje za kupovinom kod posetilaca, takođe zadržavanje na aplikaciji povećano je za 2,7 puta.
Automatizacija Chatbots programa za poručivanje online
Sa preko 1,3 milijarde korisnika Facebook-a svakako ima smisla iskoristiti chatbots programe za marketing, korisničke servise i prodaju.
Uz e-trgovinu možete učiniti i korak dalje.
Recimo Domino, koristi svoj messenger bot, Dom, za redosled i pregled punog menija. Implikacije ove mogućnosti su zaista ogromne, recimo kada su potrebni brzi i jednostavni prioriteti za potrošače, Domino će pobediti konkurenciju.
Pored toga, naručivanje Chatbots programa je prilika za Domino kompanije da zadovlje svoju publiku na nov način, dokazujući se kao kompanije koja pomaže i napreduje.
Ukoliko Vaš posao ima potencijal, predlažemo Vam da napravite Chatbot program jer za par godina verujemo da će ovo biti primarni način poručivanja.
Kompitabilnost glasavnog pretraživanja
Kompanije kao što su Amazon i Google koje pružaju mogućnost glasovnog pretraživanja rastu iz dana u dan, a smatra se da će glasovna pretraga postati primaran način pretraživanja u budućnosti.
Za vlasnike online trgovine od kritične je važnosti da u skorijoj budućnosti optimuzuju poslovanje za mogućnost glasovne pretrage kako bi zadržali potrošače koji sve više preferiraju ovaj način pretrage.
Primera radi, Valmart je omogućio potrošačima da naruče bilo koju stavku na Googlu expresu, a u budućnosti će omogućiti potrošačima porudžbine u Google prodavnici. Takođe brojne kompanije kao što su Target, Costco, Kohl’s, Staples, Walgreens... nalaze se u procesu stvaranja sličnih opcija za svoje potrošače.
Mobilni uređaji primarni, desktop uređaji sekundarni
Istraživanjem je utvrđeno da je 62% korisnika mobilnih telefona izvršilo online kupovinu putem svog uređaja za poslednjih 6 meseci. Kako je industrija mobilnih telefona u stalnom porastu, potrebno je optimizovati Vašu e-trgovinu za mobilne uređaje.
Tehnologija prepoznavanja otiska prstiju i lica, kao i plaćanje jednim klikom, pojednostavljuju plaćanje i ohrabruju potrošače da se prebace sa desktop uređaja na mobilne. Prognoze su da će mobilni telefoni postati preferirani način plaćanja za kupovinu online.
Kompanija Starbucks kreirala je 2015 godine aplikaciju za mobilne telefone za poručivanje i plaćanje proizvoda, do 2025 godine 160% Starbucks naloga je koristilo ovu opciju, a trend povećanja se tek očekuje.
Ako će naručivanje putem mobilnog telefona dovesti do većeg broja potrošača, smatramo da je to vredna investicija o kojoj treba razmisliti.
ROPO (istraživanje na mraži, kupovina van mreže)
"ROPO" je digitalni alat koji sve više napreduje i ima za cilj da precizno odredi koliko digitalni oglasi doprinose prodaji u prodavnicama. ROPO kombinije informacije iz društvenih medija, mobilnog praćenja / geolokacije, mobilnog plaćanja, inventara u trgovini, analitičkih alata, crm sistema i brojnih drugih faktora sa ciljem otvrdjivanja koji su oglasi i stranice sajta doveli do kupovine u maloprodaji.
Ovo su informacije od neprocenjivog značaja, znajući koji digitalni oglasi najefikasnije doprinose prodaji, e-commerce biznisi mogu kreirati odgovarajuće kampanje koje će dovesti do većeg broja potrošača i naravno većeg profita.
Ml I AI (mašinsko učenje i veštačka inteligencija)
Možda niste znali ali sa efektom Ml I AI se susrećemo svakog dana na svakom koraku.
Uzmite Netflix za primer, umesto klasiranja svojih posetilaca po starosti, polu, lokaciji ili nekoj drugoj kategoriji, Netflix je kreirao 1300 grupa prema ukusu posetilaca.To predstavlja budućnost Ml učenja.
Platforme za e-trgovinu otkriće brojne benefite od korišćenja mašinskog jezika i algoritama u cilju plasiranja pravog sadržaja svojim korisnicima. Osnovni cilj je da se potrošači najviše "hrane" sadržajem i proizvodima za koje su najviše zainteresovani.
Pretraga slika
Zamislite ovakvu situaciju: Nalazite se u prodavnici i dopada Vam se kauč, ali ne želite da platite punu cenu za njega, umesto toga slikate kauč i koristeći E-bay aplikaciju za pretragu pronalazite isti proizvod po boljoj ceni.
Sa tendecijom optimizacije e-trgovine za mobilne uređaje, kompanije će početi da nude opcije za vizuelnu pretragu proizvoda pomoću ličnih fotografija ili fotografija koje su pronađene na mreži. Procenjuje se da će do kraja 2025 godine pretraživanje pomoću slika i glasa činiti 50% svih pretraga.
Budući da pretraga fotografija nudi mogućnost za pronalaženje sličnih proizvoda po jeftinijoj ceni na internetu, to bi moglo da dovede do efekta online kupovine iako su potrošači započeli kupovinu u klasičnoj trgovini.
Nekoliko kompanija je već implementiralo funkciju pretraživanja slika u svoje online platforme. Kao primer ističemo Pinerest i opciju Lens.
Video snimci visokog kvaliteta
Kada se radi o online potrošačima, i dalje će imati slična pitanja o funkcionalnosti i dizajnu proizvoda kao i potrošači u klasičnim trgovinama. Da bi vodili uspešnu e-trgovinu, na ova pitanja morate odgovoriti digitalno, a najjednostavniji način da to uradite je pomoću kvalitetnog video sadržaja.
Visoko kvalitetan video materijal koji se bavi funkcionalnošću i dizajnom Vašeg proizvoda predstavlja jedan od najboljih načina za prodaju istog.
Primera radi, Redsbaby je austalijska kompanija koja se bavi prodajom kolica za bebe, ono što ih posebno izdvaja je kvalitetan video materijal svojih proivoda koncipiran na svakodnevnom korišćenju kolica za bebe tako da potrošači mogu biti sigurni da razumeju ono što kupuju iako proizvod nisu videli uživo.
Isporuka istog ili narednog dana
Prošle godine Amazan je otvorio veliki broj novih pomorskih centara u blizini velikih gradova kako bi omogućio isporuku istog dana korisnicima Amazon prajma. Google takođe radi na svom servisu Google Shopping Express koji će imati za cilj da svojim korisnicima istog dana dostavi proizvode iz Walmarta i Targeta.
Kao što vidimo, veliki servisi rade na tome, a uskoro će i za sve e-trgovine isporuka istog ili narednog dana postati norma, jer ako potrošačima ne pružite mogućnost brze isporuke oni će se okrenutu konkurentima koji to mogu.