Priprema

  • Osnovni podaci za račun i kontakt koje je potrebno dostaviti:
    1. Naziv firme:
    2. Adresa firme:
    3. Poštanski broj i mesto firme:
    4. Ime i prezime odgovorne osobe:
    5. Da li je firma u PDV sistemu:
    6. Broj računa u banci i naziv banke:
    7. PIB:
    8. Matični broj firme:
    9. Kontakt telefoni za podršku:
    10. Logotip (po mogućstvu u vektorskom ili PNG formatu, transparentan):
    11. Linkovi do društvenih mreža:
    12. Baner koji se po defaultu deli na društvenim mrežama ako ta strana nema svoju fotografiju (1200x630px):
    13. Jedna do dve rečenice koje najbolje opisuju ono čime se firma bavi:
  • Inicijalne informacije koje treba definisati:
    1. Na kom jeziku treba da bude sajt:
    2. Željeni datumi početka radova i puštanja sajta:
    3. Kada bi neko koristio Google pretragu da vas pronađe, koje su to ključne reči koje reči bi koristio (Ne više od 5):
    4. Definisati koje strane treba da postoje na sajtu (Početna, O nama, Prodavnica, Specijalna ponuda, Kontakt...):
    5. Boje koje želite da se koriste:
    6. Navesti par primera sajtova konkurencije koji vam se dopadaju i definisati šta vam se tačno dopada na kom sajtu:
    7. Tekst o firmi - za stranu o nama:
    8. Koji načini isporuke treba da postoje (Kurirskom službom, Lično preuzimanje...):
    9. Koji načini plaćanja treba da postoje (Platnim karticama banke, na račun firme, plaćanje prilikom preuzimanja...):
    10. Kako se računa cena isporuke (fiksno ili po težini paketa) ? Obično se definiše da je do određene cene isporuka 300 RSD (ili kako već imate dogovor sa kurirskom službom) a od određene sume u korpi (na primer 3000 RSD) da je isporuka besplatna:
    11. Da li postoji integracija sa bankom ili ERP-om:
    12. Da li postoje proizvodi sa varijcijama (npr. jedna maskica za telefon da može da bude u više boja, ili dukserica može biti u više boja i veličina sa različitom cenom...):
    13. Da li želite da se nakon porudžbine količine proizvoda skidaju sa stanja ili ne ? (To se uglavnom koristi kada postoji ERP integracija):
    14. Da li može da se poruči samo količina koja je na lageru ?:
    15. Koji domen ćemo koristiti: npr stolarskikutak.com
    16. Napraviti strukturu kategorija i podkategorija:
  • Preporučene dimenzije fotografija:

    1. Veliki baner na početnoj strani - 1920x600px, JPG.
    2. Logotip brenda - 300x150px, PNG transparentna.
    3. Kategorija proizvoda - 800x800px, JPG, veličina ispod 200 Kb - Pozadina treba da bude bele ili svetlo sive boje (u zavisnosti koji efekat želite da postignete)
    4. Proizvod - 800x800px, JPG, veličina ispod 200 Kb - Pozadina treba da bude bele ili svetlo sive boje (u zavisnosti koji efekat želite da postignete)
    5. Novosti/Blog - 1400x600px, JPG.
    6. NAPOMENA: vodite računa da sve fotografije budu podjednako udaljene od okvira i centrirane na sredinu. Po želji možete unositi i sličice drugih dimenzija ali ovo su preporučene dimenzije.
  • Preporuka za unos jednog proizvoda:
    1. Prvo unesite sve kategorije i brendove (Makar i bez fotografija, kako biste mogli da ih spajate sa proizvodima - ali ne zaboravite na kraju da dodate fotografije!!!).
    2. Naziv proizvoda - on je najvažniji, i treba jasno kupcu da kaže o kakvom proizvodu se radi. U nazivu treba koristiti reči po kojima verujete da će kupac tražiti taj proizvod. Nekada je fino pomenuti i brend u nazivu (ako verujete da će kupac tako tražiti proizvod). Primer dobrog naziva proizvoda je "Epson Projektor EB-PU1008W". Primer lošeg naziva proizvoda je "EPSON (EB-PU1008W)".
    3. Kratak opis proizvoda treba da bude koristan kupcu i sažet sa najvažnijim karakteristikama u dve rečenice, sve dodatno se upisuje u delu detaljan opis (Nemojte upisivati isti sadržaj u kratak i detaljni opis) - Ako kopirate HTML sadržaj, prvo ga prebacite u tekstualni fajl pa tek onda u HTML editor u adminu.
    4. Izbegavajte sve vrste navodnika u naslovima
    5. Vodite računa o slovima tipa čćđš (Da se ne piše ccds).
    6. Brojeve koji imaju decimale pišite u formatu 1238.66 (zareze i dodatne tačke za odvajanje hiljada nemojte koristiti. Ako je iznos okrugao, možete upisati samo 1238)
    7. Cene se upsuju bez PDV-a, ako ste u PDV-u onda u polje VAT upišite procenat poreza, po default-u je 20.
    8. EAN kod ako postoji
    9. SKU - šifra proizvoda u vašem ERP-u
    10. Glavna fotografija 800x800px JPG
    11. Nekoliko fotografija za galeriju 800x800px JPG
    12. Link do YouTube videa
    13. Link do proizvoda na sajtu prizvođača (ako je potrebno)
    14. Lista za crossale proizvode koje treba dodati
    15. Lista dokumenata koji su bitni uz proizvod
    16. Težina u Kg - ako imate taj podatak, jer ko uzima veće količine gabaritnih stvari, to mu je bitno za transport
  • SEO osnove
    1. Trudite se da sve što unosite bude razumljivo za onoga ko kupuje, i da kroz naslov i opis provučete ključne reči koje smatrate da će neko kucati u pretraživaču.
    2. Kada unosite proizvod imamo sledeća važna polja:
      • Naziv proizvoda - on je najvažniji, i treba jasno kupcu da kaže o kakvom proizvodu se radi. U nazivu treba koristiti reči po kojima verujete da će kupac tražiti taj proizvod. Nekada je fino pomenuti i brend u nazivu (ako verujete da će kupac tako tražiti proizvod).
        Primer dobrog naziva proizvoda je "Voda Rosa 5l" ili "Adidas Superstar - muške retro patike".
        Primer lošeg naziva proizvoda je "Voda Ro." ili "Superstar".
        Ako je naziv proizvoda odgovarajući, nema potrebe ništa unositi u SEO naziv. SEO naziv se koristi samo kada je potrebno tu dodati neke dodatne ključne reči koje nisu baš logične da se nađu u samom nazivu proizvoda.
      • Kratak opis proizvoda treba da bude u dve rečenice, sve dodatno se upisuje u delu detaljan opis (Nemojte upisivati isti sadržaj u kratak i detaljni opis) - Ako kopirate HTML sadržaj, prvo ga prebacite u tekstualni fajl pa tek onda u HTML editor u adminu.
      • SEO ključne reči - ovde se unose sinonimi po kojima očekujete da će neko tražiti proizvod. Sinonima može biti više i odvajaju se zarezom i razmakom. Primer "adidas patike, superstar patike, muske patike"
      • SEO - Pretty URL: Ovo polje se generiše automatski na osnovu naziva (nemojte ga menjati osim ako tačno znate šta radite).
    3. Ukratko - na ova mesta unosite ključne reči koje očekujete da će kupac tražiti na pretraživaču, unosite kvalitetne fotografije (po mogućstvu par fotografija i video) i nakon unosa pogledajte svaki proizvod i kažite sebi (iskreno kao da ste kupac), da li biste kupili to?






  • Puštanje u rad

    Pustanje u rad se radi najčešće ponedeljkom kako bi do petka rešili sve potencijalne probleme koji mogu nastati usled customizacija.
    Potrebno je obezbediti 3 osobe koje će testno pronaći neki proizvod i poručiti ga kako bismo bili sigurni da je to jednostavno i nekome ko nije uključen u ceo proces.

    Chekpoints - pre puštanja:
    Proveriti porudžbinu i mail koji stiže uz nju
    Promeniti podešavanja
    Poslati adminu podatke za webmail
    Proveriti GA
    Proveriti Google API ključ ako postoji
    Proveriti FB pixel ako postoji
    Proveriti FBID ako postoji
    Proveriti default sliku za share
    NOINDEX, NOFOLLOW promeniti
    Rezolucije za testiranje: 1920, 1600, 1360, 1280, 1024, 998, 768, 375, 360